Stefan Bandalac


Stefan Bandalac

(b. 1987, Bucharest, Romania)
 
Stefan Bandalac is a multidisciplinary artist living and working in Den Haag (NL). He studied Photography and Time-Based Media at the National University of Arts Bucharest where he holds both a Bachelor and Master degree in Fine Arts. He is currently following the Master of the Interfaculty of ArtScience in The Royal Academy of the Arts (KABK) and Royal Conservatory (KONCON) The Hague.
 
Proiectul Blajinii propune o recontextualizare contemporană a unei fracțiuni a culturii populare românești ce devine din ce în ce mai uitată. Mitul Blajinilor, aparte de sărbătoarea religioasă ce le poartă numele, este unul dintre cele mai vechi credințe laice de pe teritoriul româniei – numele original de Rohmani este de proveniență tracă.
 
Vechimea, persistența și importanța semnificației acestui mit pentru folclorul românesc de-a lungul timpului îl face un subiect interesant pentru o reinterpretare modernă. Blajinii sunt descriși ca fiind niște creaturi antropomorfe, însă nu există un consens asupra înfățișării lor – descrierile variază de la ființe cu cap de șoarece până la umanoizi de mică statură cu parul blond. Ei reprezintă puterea de sustenanță nevăzută ce sprijină existența universului nostru însă datorită lipsei vreunei manifestări fizice sunt mereu uitați.
 
Proiectul este structurat sub forma unei campanii de awereness (informare) asupra existenței acestor ființe și se folosește de două mijloace de comunicare vizuale: dinamic (video) și static (fotografie).Componenta dinamică a proiectului cuprinde un video în formatul unui spot (clip) tv publicitar care, prin folosirea mijloacelor de expresie specifice, ilustrează tema
blajinilor.
 
Componenta statică a proiectului este alcătuită din fotografii ce încearcă să redea înfățișarea acestor creaturi mitice, dacă le-am putea vedea printre noi, astăzi . Modul de expunere ale acestor imagini este sub forma unor display-uri publicitare iluminate, asemenea celor ce se gasesc în locuri publice.
 
Într-o societate contemporană unde noțiunea de originalitate devine din ce în ce mai efemeră, redescoperirea folclorului unei culturi prin revizitareunor subiecte conditionale pentru existența individuală reprezintă o sursă nouă de inspirație prin dialogul ce se poate deschide între două repere temporale.

(b. 1987, Bucharest, Romania)
 
Stefan Bandalac is a multidisciplinary artist living and working in Den Haag (NL). He studied Photography and Time-Based Media at the National University of Arts Bucharest where he holds both a Bachelor and Master degree in Fine Arts. He is currently following the Master of the Interfaculty of ArtScience in The Royal Academy of the Arts (KABK) and Royal Conservatory (KONCON) The Hague.
 
Proiectul Blajinii propune o recontextualizare contemporană a unei fracțiuni a culturii populare românești ce devine din ce în ce mai uitată. Mitul Blajinilor, aparte de sărbătoarea religioasă ce le poartă numele, este unul dintre cele mai vechi credințe laice de pe teritoriul româniei – numele original de Rohmani este de proveniență tracă.
 
Vechimea, persistența și importanța semnificației acestui mit pentru folclorul românesc de-a lungul timpului îl face un subiect interesant pentru o reinterpretare modernă. Blajinii sunt descriși ca fiind niște creaturi antropomorfe, însă nu există un consens asupra înfățișării lor – descrierile variază de la ființe cu cap de șoarece până la umanoizi de mică statură cu parul blond. Ei reprezintă puterea de sustenanță nevăzută ce sprijină existența universului nostru însă datorită lipsei vreunei manifestări fizice sunt mereu uitați.
 
Proiectul este structurat sub forma unei campanii de awereness (informare) asupra existenței acestor ființe și se folosește de două mijloace de comunicare vizuale: dinamic (video) și static (fotografie).Componenta dinamică a proiectului cuprinde un video în formatul unui spot (clip) tv publicitar care, prin folosirea mijloacelor de expresie specifice, ilustrează tema
blajinilor.
 
Componenta statică a proiectului este alcătuită din fotografii ce încearcă să redea înfățișarea acestor creaturi mitice, dacă le-am putea vedea printre noi, astăzi . Modul de expunere ale acestor imagini este sub forma unor display-uri publicitare iluminate, asemenea celor ce se gasesc în locuri publice.
 
Într-o societate contemporană unde noțiunea de originalitate devine din ce în ce mai efemeră, redescoperirea folclorului unei culturi prin revizitareunor subiecte conditionale pentru existența individuală reprezintă o sursă nouă de inspirație prin dialogul ce se poate deschide între două repere temporale.