Rezolvări efective, sau Insectarul cu geometrii

25 Octombrie - 29 Noiembrie Rezolvări efective, sau Insectarul cu geometrii



Vernisajul lunii octombrie la AnnArt are loc miercuri 25 octombrie, ora 18 - și o prezintă pe Ioana Nicoară, o artistă de formație grafică, membră a grupului TAA AnnArt. Inițiat în octombrie 2011 cu ocazia unei expoziții de grup în galeria AnnArt, grupul TAA este un experiment care urmărește traseul a zece artiști tineri selectați din prima ediție EBienale. La șase ani de la acest prim eveniment Ioana Nicoară revine cu o abordare influențată de mai recentele ei preocupări în zona creației de animație de film.

Expoziţia Rezolvări efective sau Insectarul cu geometrii este curatoriată de Ilina Schileru și conține 113 acuarele expuse însoţite de un proiect video. 

 

In cadrul expozitiei, galeria a organizat, pe 11 si 18 noiembrie, un atelier de acuarela pentru copii intre 8-12 ani, condus de Ioana Nicoară și parte a programului In Miezul Artei.

 

 

Aidoma unei incursiuni de tip vizită în muzeu de etnologie, Ioana Nicoară își construiește serii de insectare, în rame sau direct pe perete prinse în bolduri ca cele care ținutiesc exemplarele de fluturi în casetoanele închise cu sticlă. De la distanță priviți, pereții galeriei se preschimbă în masă de observație pentru vizitator, sugerând o ”citire” a spațiului din perspectivă de sus: fiecare plan vertical al galeriei deschide un dialog paralel cu privitorul și pune problema percepției de la distanță versus a celei de aproape. Prin maniera panotării, delimitând zonele de observație, creatorul-cercetător se detașează de încărcătura emoției evanescente din momentul creației și se erijează într-un simplu privitor, pierdându-se în anonimatul publicului. Cercetarea continuă și în observarea reacției altei conștiințe la întâlnirea cu ”insectarul”.

Ilina Schileru | Rezolvări efective, sau Insectarul cu geometrii
    Creatorul-cercetător Există cel puțin două feluri de artiști astăzi, mai corect formulat, de creatori în mediul cultural. Pornind de la premiza că mecanismele lui pot fi comparate cu cele ale unui mic  ecosistem, iată-i imaginea contemporană: există, pe de o parte, creatorul care adoptă încadrarea într-un trend pentru a câștiga acceptarea într-o comunitate, iar pe de altă parte există creatorul practicant al epigonismului  manierist pentru accederea în anumite zone ale pieței viguros monetizate. Pe lângă cele două întâlnim și o specie mai puțin căutătoare a recunoașterii imediate, și anume creatorul-cercetător, pentru care timpul se scurge altfel. Cel din urmă este un exemplar pe cale de dispariție. ...read more..