Cahiers du Cinéma este o expozitie in premiera a caietelor lui Vladimir Setran: desen, pictura, mixed-media. Pe parcursul celor doua saptamani, vom prezenta peste 100 de caiete, diverse tematic si ca tehnica – multe dintre acestea fiind obiecte de arta in sine, realizate de artist in colaje din material textil, metalic si fibre naturale.
"De peste un deceniu, „Inegalabilul Producătorul de Secvenţe”, Vladimir Şetran, a patentat în arealul artei româneşti desenul-cascadă. Mai lungile serii de nude Sânziene, atlasul chinologic, animale ale ogrăzii, legumele vetrei, plantele casei sau episoade ritmice ale liniei-pată, ale „codului de bare” şi, mai recent, grafica portativelor muzicale, au devenit seducătoare ansambluri expoziţionale. Dintr-o stare de mare productivitate a atelierului Şetran, mai ales ca desenator-„orchestrator”, au rezultat, finalmente, CAIETELE. „25 de imagini pe secundă” este mecanismul optic al iluziei vieţii cinemascopice.~
Şetran imagineaza cel puţin 25 de pagini pe oră la turnajul său entuziast din capsula de desenator a casei. Pictează, de fapt, serial, pe formate de caiete, unele mari cât un codex. Foloseşte uneltele graficianului desenator şi alte varii unelte inventate ad-hoc, pentru a face să cânte texturi, brazde, ritmuri. Răsfoitul, cu toate vitezele sale de citire, devine o nouă stare de compunere şi degustare vizuală.
Artist dexter, tonic, polimorf şi iradiant ca un big-band, Vladimir Şetran ne oferă o lecţie imbatabilă de creativitate pornind de la un stimulul oarecare, motiv figurativ sau o vocală cromatică. În Caiete, numerotate ritos pe copertă în cifre romane, se depliază o stare de libertate creatoare seniorială. Iată un artist care poate improviza pe cel mai banal pretext grafic, serii de zeci şi zeci de variaţiuni ale unui motiv plastic: desen ritmic, abstract, câmp cromatic tranşant, căutări de ton rar, chimic, sau pasaje fin colorate. Scenariul este de mudùl impus, dejucat apoi, ca pariu de creativitate. Sunt coli de hârtie-carton marcate standard, prinse la cotor, cu sau fără spirală sau cusătură de fascie, încifrate pe latura de jos, finalmente datate, semnate sau sigilate cu bulină în roşu, aceasta din urmă jucăuş plasată.
De-a lungul oratoriului se produce o metamorfoză cu totul seducătoare a ritmului şi texturilor grafice, devenite subiectul pur şi decis al performanţei pictorului. Se simte, mai presus de orice, metabolismul facerii desenului-în-şarjă la Şetran. Inspiraţie-scânteie devenită respiraţie de cursă lungă este tipul de decizie a ochiului şi de inventivitate a procedeelor manufacturării pe o temă restrictiv asumată. Uimeşte, de la o planşă la alta, elementul de perturbare, germenele de variaţiune, năzdrăvănia, reluarea expresivă a unui accident. Căci bogăţia „intervalului” pe o serie amplă, pornită de la un motiv ingrat, dar tratat cu dezinvoltură falstaffiană este marca de maestru a lui Şetran." (Aurelia Mocanu,critic de artă)